۱۳۹۱ دی ۲۰, چهارشنبه

افشای چهره کریه پان فارسیسم ،یکی از بازجویان سعید متین پور و گرداننده سایت ضد آزربایجانی آذری ها :علی عجمی آذرآبادگانی کیست؟

 لطفا ابتدا این مقاله


را بخوانید ، سپس به مطالعه ادامه دهید-تایماز اورمولو

آزربایجان ایشچیلری :افشین جعفرزاده متولد اورمیه فارغ التحصیل هوشبری و فوق لیسانس تاریخ. افشین جعفرزاده در عالم مجازی با نام علی عجمی آذربادگانی فعالیت میکند. نام اطلاعاتی این فرد علی حسینی یا علی خویلو(خویی) است از دوره دانشجویی در دانشگاه تهران جذب جلسات نهضت آزادی می شودو در جلسات هفتگی این گروه شرکت میکند.
گرایشات مذهبی این گروه چندان به مذاق ایرانگرای عجمی خوش نمی آید.برای اولین بار از طرق آقای س.ت با پزشکپور دبیرکل حزب نژادپرست پان ایرانیسم ملاقات میکند اما دیدگاههای افراطی این فرد و گروه برایش جذاب نیست.حضور در جلسات حزب پان ایرانیست تنها 3 یا 4 جلسه بوده است.دلیل اصلی مخالفت افشین جعفرزاده عقاید افراطی و شخصیت دگم شخص پزشکپور است. افشین جعفرزاده بالاخره مراد خود پرویز ورجاوند را می یابد.
در اصل تفاوت ورجاوند با پزشکپور این است که ورجاوند اگرچه همه خصوصیات نژادپرستانه پزشکپور را دارد اما حداقل انسانی ایست ظاهر الصلاح(طرفداران جبهه ملی اصطلاح لات را برای سرور پزشکپور به کار میبرند).تحصیل کرده سوربن است در دانشگاه تهران استاد بوده و ... / کسانی که بین سالهای 80 تا 85 در دانشگاههای تهران دانشجو بوده اند فردی را دیده اند حدود 35- 30 ساله که از جلسات نشریه یول تا کلاسهای زبان ترکی و ...حضور دارد.موهای بلند یا سیبیل و گاهی هم ریش پرفسوری. در اردوهای تشکیل شده توسط فعالین ملی آزربایجان و حتی در قلعه بابک/ این همان فردی ایست که بعدا به سفارش پرویز ورجاوند نام علی عجمی آذرآبادگانی را می گیرد. با همین نام یا عجمی بادکوبه ای در اینترنت مشغول فعالیت میشود. سعید متین پور را قبل از این دوره در دانشگاه تهران دیده است و با وی آشنا شده است.سعید متین پور دانشجوی فلسفه در دانشگاه تهران/فردی میانه رو اخلاق مدار اما اصولی و سرسخت/
مهمترین مرحله زندگی افشین جعفرزاده که با نام خود در بعضی محافل سخنرانی نیز میکند بعد از خرداد 85 شکل میگیرد.علی عجمی آذرآبادگانی و دوستانشان که هر هفته در مطب آقای ب.د در خیابان فرصت تهران جلسه دارند به این تحلیل میرسند که در صورت هر گونه تغییر در سیستم ایران احتمال فروپاشی ایران بسیار بالاست.علی عجمی در یکی ار این جلسات میگوید: "حتی اگر ایران فرو نپاشد هم هزینه سرکوب جنبش تجزیه طلبانه در آزربایجان آن قدر بالاست که هیچکس نمیتواند این مملکت را جمع و جور کند.تصور کنید ده ها هزار نفر در جنگی داخلی کشته شوند.از درون این کینه هر چه بیرون بیاید ایران متحد نخواهد بود." استراتژی این گروه در مرحله اول بدنام کردن فعالین حرکت ملی ایجاد اختلاف و دودستگی و شانتاز و لجن مالی است.این کار در سالهای 85/86 در ایمیل گروپ ها به شدت ادامه دارد.تاکید این گروه شانتاژ گروههای رادیکال آزربایجان گرا از یک طرف و تهدید فعالین میانه رو از طرف دیگر است.این کار بعدا به صورت سیستماتیک تر با جذب علی عجمی در اداره اطلاعات تبریز و سپس همکاری با اداره اطلاعات تهران در قالب سایت "خائن" ادامه میابد.مواد خام نوشته های این سایت که مملو از دروغ در قالبی اطلاعاتی و خوف انگیز است از اداره اطلاعات تهران میرسد. اداره اطلاعات در حقیقت افراد را شناسایی میکند و مطالب با قلم علی عجمی آذرآبادگانی و دوستانش در سایت قرار میگیرد. یکی از چندش آورترین نمونه های نوشته شده توسط این گروه(به احتمال زیاد توسط خود علی عجمی) بعد از حضور علی عجمی در جلسه بازجویی سعید متین پور است.علی عجمی در این جلسه به عنوان کسی که سعید را از دوره دانشجویی میشناسد و اطلاعات گسترده ای از فعالیت های گروههای به گفته آنها تجزیه طلب دارد به همراه آقایان حسین و کاظم(روحانی) حضور دارد. سایت خائن پس از این دیدار می نویسد:

خائن دانشجو، سعید متین پور که به جرم جاسوسی برای ترکیه از طریق خارج کردن برخی از اسناد دولتی از محل کار و نیز همکاری با این کشور در راستای ایجاد آشوب و ایجاد نفرت میان هم میهنان خودش در زندان به سر می برد، روزهای خوبی را پشت سر نگذاشته است. وی که آشپز ماهری است برای برخی از زندانی ها آشپزی می کند ولی اکثر زندانیان سیاسی اوین دید خوبی نسبت به او ندارند. پیش از همه باید گفت که متین پور در زندان حرفی از مسائل تجزیه طلبانه و بقول خودش هویت طلبی نمی زند و معمولا ابراز عقیده نمی کند. تنها همدم وی در میان چند صد زندانی سیاسی در اوین یک تبعه ترکمنستان است که او نیز به اتهام جاسوسی به 20 سال زندان محکوم شده است. این جاسوس ترکمنستانی میان زندانیان به ویژه زندانیان سیاسی ملی (از هر طیف اعم از اصلاح طلب،جبهه ملی،لیبرال،انجمن،پان ایرانیست،نهضت آزادی و...) هیچ محبوبیتی ندارند و مورد تنفر است. حتی منسوبان به گروه مسعود رجوی (خود فروخته به صدام حسین) نیز از وی نفرت می کنند، تنها کسی با جاسوس ترکمن روابط نزدیکی برقرار کرده است کسی نیست جز سعید متین پور. البته با تحت فشار قرار گرفتن جاسوس ترکمن و درگیری وی با نوری زاد در بند عمومی همه زندانی ها نسبت به این فرد و همکارش (متین پور) موضع منفی اتخاذ کردند. در پی درگیری با نوری زاد و بحث های سخیف جاسوس ترکمنستان از سوی سایر زندانیان به شدت مورد تهدید و تنبیه قرار گرفت (تا جایی که بعدها اصولا با کسی ارتباط برقرار نکرد و به کل منزوی شد) و سعید متین پور نیز به تبع دوست خود اندکی منزوی شد. در نزدیکی های نوروز امسال اوضاع برای متین پور بسیار سخت تر شد و برخی از زندانیان سیاسی بند تصمیم گرفتند این خائن را به خاطر گستاخی هایش تنبیه کنند. از همین رو متین پور در حوالی نوروز به کلی خود را باخت و فریادش به آسمان بلند شد. البته بعدها همان تنبیه کنندگان با یک تذکر شفاهی و اخذ یک تعهد از متین پور و با توجه به نزدیک بودن نوروز اجازه دادند که بعد از چند روز مسئله خفیف تر شود به شرطی که او پایش را از گلیمش فراتر نگذارد و حدو اندازه خود را نگهدارد. متین پور به شدت در زندان تقلا می کند که خود را فردی قومیت گرا نشان ندهد و اتهام جاسوسی حک شده در حکمش را توجیح نماید. اما این مسئله چندان فایده نداشته است. پیش از ایام نوروز یکی از زندانیان سیاسی چپ گرا ضمن مشاجره با متین پور وی را تجزیه طلب و خائن نامیده است که باعث درماندگی و ناراحتی وی شده و خطاب به برخی از زندانی ها گفته من کجا تحزیه طلب هستم! اوضاع وی به قدری اسفناک است که حتی چپ گرا نیز وی را خائن و وطن فروش می دانند و هم بندی های آذری نیز از او دوری می کنند.(پایان نقل قول)
همکاری علی عجمی آذرابادگانی با اداره اطلاعات بیشتر از طریق حاج علی خسروشاهی مدیر کل حراست شبکه سحر(در مورد فعالیت علی عجمی در شبکه سحر مطلبی مجزا در حال آماده شدن است) انجام میگیرد. آقای "آ" که از نادمین همین گروه است معتقد است همکاری علی عجمی با اداره اطلاعات احتمالا بسیار زودتر از این و حتی به دوره دانشجویی افشین جعفرزاده بر میگردد. "آ" معتقد است دلیل اصلی همکاری افشین با اداره اطلاعات ترس این فرد از تجزیه ایران است و گرنه افشین نیازی به پول ندارد یا دغدغه ایدئولوژیکی از نوع مذهبی برایش به هیچ وجه مهم نیست. /
این نوشته ها دقیقا زمانی در اینترت پخش میشود که سعید متین پور با مقاوت خود آرام آرام تبدیل به نماد زندانیان سیاسی در آزربایجان جنوبی میشود همین سایت بعد از مقاومت سعید متین پور برای اعتراف تلوزیونی مینویسد:
" سعید متین پور آماده اعتراف است از زندان خبر می رسد كه سعید متین پور خائن به میهن و جاسوس تركیه كه هم اكنون پس از دستگیری مشغول سپری كردن كیفر خود می باشد، اعلام كرده است كه آماده ی یك سری خودا نتقادی هایی می باشد كه ناظر بر نقد عملكردهای نژادپرستانه گروه های متعدد پان تركیست می باشد. وی به این نتیجه رسیده است كه تجزیه طلبان كه ادعای مبارزه با شونیسم را دارند خود دچار شونیسم و نژادپرستی مضاعف هستند از این رو اعلام آمادگی كرده است طی یك ویدئو یا مقاله به نقد این جریان بپردازد. این خائن جاسوس كه با زمینه چینی همكاران پان تركیست خود در خارج كشور (تركیه) دستگیر شده است پی به ضعف های جریان جاسوسی در ایران كه با اسم رمز هویت طلبی فعال هستند، پی برده است سعی دارد با زیركی تمام آبروی رفته این جریان را بازستاند و اعمال هستریك و بیمارگونه افراد علاقه مند به این جریان را درمان كند."(پایان نقل قول)

دروغی که با مقاومت سمبل زندانیان حرکت ملی آزربایجان سعید متین پور هیچ گاه عملی نشد!
کمک های مالی برای گردادندن این سایت و نشریه هایی که با کمک قلمی این طیف همچون میثاق در تبریز و وطن یولی در دانشگاه تهران به عهده وزارت اطلاعات ایران ایست.
وزارت اطلاعات از این گروه برای آزربایجان هراسی استفاده میکند. گروهی که به دلیل ترس خود ساخته حتی حاضر نشدند در دوره اعتراضات بعد از انتخابات یک کلمه نیز در رد یا تایید این حرکت بنویسند. نوشته های این گروه که در گروه ایران زمین بک پارچه منتشر میشود ترویج افراطی گری ایرانی- فارسی و کشاندن حرکت های ملی به ورطه رادیکالیزم است.اکانت های بی شمار این افراد در بالاترین فیس بوک و دیگر شبکه های اجتماعی نفرت پراکنی بر علیه آزربایجان و شناسایی و کشاندن فعالین حرکت ملی به ورطه افراط است.فضایی که سرکوب را برای سیستم امنیتی ایران راحت تر و آسان تر میکند.
این مطلب تکمیل خواهد شد
تلفن افشین جعفرزاده: 00989123395961
متاسفانه امکان افشای بسیاری از نامها و عکسها به دلایل امنیتی ممکن نیست.عکسهای موجود در دانشگاه تهران و محل کار افشین آزرابادگانی در فرصتهای دیگر همراه با صدا و فیلم این آزربایجانفروش پخش خواهد شد
 با تشکر ویژه ازNader Nadir Np
برای دیدن عکس های بیشتر به این لینک مراجعه کنید:
http://www.facebook.com/photo.php?fbid=587686414578957&set=a.587684897912442.145324.132139770133626&type=1&theater