۱۳۹۱ شهریور ۲۸, سه‌شنبه

آذری ها اسم شب برای تخریب حرکت ملی آزربایجان – آیا وقت آن نرسیده است که در مقابل دشمن مشترک متحد شویم ؟




دوستانی که خدمت سربازی را انجام داده اند خوب می دانند که شب ها ، زمانی که واحد های نظامی بیش از هر وقتی ضربه پذیر هستند ، فرماندهان نظامی برای افزایش ضریب امنیتی و جلوگیری از رخنه دشمن به صفوف خود واحد های مختلفی را برای پاسداری برگزیده و با انتخاب اسم شب یا پارولا ، افسران نگهبان را به پست های مختلف  اعزام و بر چگونگی و کیفیت پاسداری از مواضع نظارت می کنند. اسم شب بسیار مهم است زیرا بدون دانستن آن احدی نمی تواند به مواضع نزدیک شود حتی نیروی خودی و یا فرماندهان و فراموشی آن برابر با دستگیری و یا حتی کشته شدن توسط نگهبانان می باشد. دشمن مشترک حرکت ملی آزربایجان یعنی پان ایرانیسم نیز برای شناسایی خودی از دشمن از همین شیوه استفاده کرده و
با استفاده از اسم شب آذری، هم به شناسایی دوست از دشمن دست زده و هم به گردآوری و محافظت نیروهایش می پردازد. هفته نامه میثاق ، آران ، سایت آذری ها،ارتش آزادیبخش ایران شمالی و دهها سایت و نشریه و دهها روزنامه و تلوزیون با تبلیغ ایدئولوژی تورک ستیز آذری به جای هویت تورکی آزربایجان در خدمت مرکز گرایی و ادامه مستعمره سازی جغرافیای ملی آزربایجان می باشند. در این میان سایتی به نام آذری ها به نظر می رسد که مرکز عملیاتی مقابله با حرکت ملی آزربایجان توسط دولت ایران  باشد. این سایت پس از مسدود شدن مصلحتی بلاگ خائنین تاسیس شد. گردانندگان این سایت همان ها هستند که بلاگ مزبور را راه انداخته بودند. برابر اطلاعات بدست آمده داوود دشتبانی دانشجوی تاریخ دانشگاه تهران ، سالار سیف الدینی دانشجوی دانشگاه های تهران و علی اکبرعجمی که او هم دانشجواست از عمده عوامل گرداننده این سایت می باشند. منابع مالی و امکانات فراهم شده برای این گروه ، اداره اطلاعات می باشد. روش کار به این ترتیب است که برای لو نرفتن و پنهان ماندن منبع تغذیه و پشتیبانی ، بنیاد افشار متعلق به پان ایرانیسم سنتی به جا مانده از رضا شاه از طریق منابع عظیم مالی خود به لجستیک سایبری آن می پردازد. از طرف دیگر عوامل اصلی تخریب و شانتاژ با معرفی به مراکز به ظاهر تحقیقاتی برای اشتغال و دریافت کمک های بلاعوض معرفی میشوند. از جمله این مراکز مرکز مطالعات استراتژیک وابسته به وزارت خارجه جمهوری اسلامی می باشد که در اصل از طرف اداره اطلاعات مدیریت می شود. افراد مزبور با تاسیس مراکز تحقیقاتی مثل مرکز مطالعات ملی به جذب پول و امکانات می پردازند. نشریه دانشجویی وطن یولی نیز زیر مجموعه این گروه می باشد که با خرج دانشگاه تهران چاپ شده و علاوه بر دانشگاه های تهران اجازه فروش در استان های آزربایجان را نیز دارد.
ماموریت اصلی این مرکز تخریب، شانتاژ  و تولید اخبار و مقالات به ظاهر تحلیلی برای مقابله با حرکت ملی آزربایجان می باشد. اما به علت پویایی حرکت ملی از این کارکرد خود ناتوان و تنها به واکنش در مقابل سیر تحولات می پردازد. سند این ادعا نیز تولید اخبار و مقاله های دروغین در مقابل گفتمان حرکت ملی می باشد از جمله تولید اخبار و مقالاتی که عمق عمدی بودن خشکاندن دریاچه اورمیه را مخفی نماید یا پرده بر روی تاراج معادن آزربایجان از جمله سونگون بیاندازد و یا عدم کمک رسانی به زلزله زدگان آزربایجان را بی اهمیت جلوه دهد. ماموریت دیگر این گروه حمله به بنیاد اصلی حرکت ملی آزربایجان یعنی هویت ترکی آن می باشد. این گروه به تخریبات دامنه دار علیه ترکیه ،جمهوری آزربایجان شمالی ، تاریخ سازی و زنده کردن جنگ های عثمانی و صفویه پرداخته و قسمت مهمی از عملیات خود را بر این پایه پیش می برد.از طرف دیگر مدافع سرسخت ارمنستان و کردها است .از طرف دیگر شیوه قدیمی اطلاعات ایران یعنی تخریب و وابسته نشان دادن احزاب و چهره های شاخص حرکت ملی از ماموریت های عمده این سازمان مخفی می باشد. شانتاژ و تخریب چهرها و جریان های مختلف حرکت ملی آزربایجان از جمله یاشار حکاک پور ، خانم فاخته (لونا) زمانی ، احمد اوبالی ، صالح کامرانی و عاریف کسکین به عنوان جاسوس ،ارتباط با بیگانه  و غیره به شدت از طرف این سازمان دنبال می شود. این رویه با کمی جرح و تبدیل از طرف برادران موحدی ، خبرگزاری آذربایجان (وابسته به سلطنت طلبان ) ، سایت آذربایجان (آذر – آنلاین  ) غلام شامقازان (سیروس مددی ) و اژدر بهنام (آ. ائلبار) در سایت ایران گلوبال و فضائل عزیزیان (بنیاد مردمی )دنبال می شود.
در اینجا این سوال مطرح می شود با توجه به کم اثر و یا بی اثری قلم های ناتوان چند جوان خام و بی تجربه که سواد و معلوماتی سطحی دارند و عمده آرزویشان این بوده که کسروی شوند ولی در حد ملیجک دربار افتاده اند و صرف میلیون ها تومان در مقابل یک سایت که هزینه نگهداری آن سالیانه بین 250 تا 300 دلار می باشد ،  برای چیست ؟ و چه فایده ای دارد ؟
متاسفانه دقت و تحلیل و نیز اطلاعات رسیده از چرایی و چند و چون مسئله شایان مداقه و دقت بسیار است . برای توضیح می خواهم به یک یادآوری بپردازم . بیشتر دوستان جریان قتل های زنجیره ای در دوران ریاست جمهوری خاتمی را به یاد می آورند . دامنه عمل این قتل ها بسیار گسترده و تعداد قربانیان نیز بسیار بیشتر از موارد افشا شده بود. همچنین در جریان افشای این قتل ها مکانیسم عمل نیز لو رفت . سعید امامی مجری این قتل ها با استفاده از همین روش یعنی جو سازی ، تهمت ، تخریب و شانتاژ از طریق مقالات کیهان ، برنامه هویت در تلوزیون و روش های مشابه به گرفتن فتوای قتل دگر اندیشان از برخی مراجع تقلید پرداخته و سپس با اجرای این فتوا ها قتل ها را سازمان می داد. اکنون نیز سال ها پس از آن واقعه  سایت  آذری ها و گردانندگان آن (که بدنبال تکه ای نان و یا موقعیت شغلی ) به زمینه سازی برای تخریب چهرهای موجه حرکت ملی آزربایجان می پردازند صرف نظر از اینکه ، از وجود چنین پروژهای اطلاع دارند و یا ندارند به دادن آدرس های غلط و تخریب می پردازند.حال با توجه به وجود افراد و به اصطلاح علمای دینی نظیر مجتهد شبستری ، جبل عاملی و علی اکبر قریشی و سابقه چنین برخورد هایی در آزربایجان از قبیل قتل مرحوم دکتر زهتابی  به نظر می رسد این پروژه  بار دیگر قابل اجرا باشد . در صورت تغییر سیاست رژیم در قبال حرکت ملی آزربایجان در اثر حمله خارجی و یا شدت گرفتن اعتراضات از نوع بهار عربی در آزربایجان سیاست مدارا و برخورد محدود با فعالین  به سرعت می تواند به سیاست سرکوب شدید و حذف فیزیکی فعالان در خارج از کشور بیانجامد.
حال با جمع بندی موارد ذکر شده و بررسی انتخاب چهرها به شرحی که در بالا رفت متوجه خواهیم شد  احزاب و نحله های فکری  وفعالان ملی ، بدون غربال بندی و بدون گذاشتن هیچ نقطه تفریقی و به صرف فعالیت در جهت منافع ملی آزربایجان مورد نظر می باشند . یعنی کل حرکت ملی آزربایجان در تیر رس هر نوع طرح حذف فیزیکی قرار دارد. لذا از کلیه کنش گران ، احزاب و فعالین حرکت ملی آزربایجان این سوال اساسی را می پرسیم : آیا واقعا وقت نزدیکی و اتحاد در مقابل این مرکز و مراکز مخفی و عریان پان ایرانیسم دولتی ایران فرا نرسیده است ؟ چرا ما در یک جا جمع نشده و سعی در نزدیکی و اتحاد نمی کنیم ؟ دشمن در تخریب و شانتاژ بر علیه حرکت ملی مصمم است چرا احزاب و فعالین آزربایجانی در نزدیکی و ایجاد حس  و استراتژی مشترک ، متحد  نشده ونمی کوشند ؟  آیا وقت آن نرسیده است که در مقابل دشمن مشترک متحد شویم ؟

۱ نظر:

  1. ساغ اولاسیز
    ده یرلی بیر یازی دی
    فقط او اوچ دورد دلقک کی آد آپارمیسیز، حاقلاریندا دئمه لییه م اونلار سوادسیز و آلچاق دوشونجه لی بیر آداملاردیلار
    و من سئوینیره م قارشیمیزدا اونلار کیمی لر وار

    بیرده خائن بلاگی اوز اللری ایله باغلانماییب
    بلکه یاغلاتمیشیق!

    پاسخحذف

از اينكه نظرات خود را با رعايت ادب و احترام به ساير خوانندگان وبلاگ مي نويسيد متشكرم