۱۳۹۳ آبان ۲۹, پنجشنبه

من خودم یک آذری نیستم ! پاشایی رو هم نمی شناسم !

مرگ یک خواننده پاپ به نام مرتضی پاشایی مرا به چند سال قبل یعنی زمان مبارزات انتخابات ریاست جمهوری ایران در سال 88 برد. در آن سال خبری منتشر شد مبنی بر ملاقات کروبی با ساسی مانکن ، من که جناب ساسی مانکن را نمی شناختم اولش فکر کردم این جناب یک مقام وزارت خارجه آمریکا هست که رقبا برای کوبیدن کروبی خبر ملاقات او را با رقیب انتخاباتیشان منتشر کردند. بعداً فهمیدم ای دل غافل ایشان یک خواننده پاپ فارسی است ! همان موقع مطلب طنزی هم نوشتم که در سایت های مختلف آزربایجان منتشر شد. آن موقع من هنوز جلای وطن نکرده بودم و در اورمیه اقامت داشتم . امروز هم که در آمریکا زندگی می کنم خبر مرگ خوانده پاپ فارسی دیگری منتشر شد که از وجودشان و هنرشان هیچ اطلاعی نداشتم . اول خودم را کمی سرزنش کردم که چرا من اینقدر آدم کم اطلاعی هستم ولی بعدا از کمی فکر به این نتیجه رسیدم که خوب انسان از حوزه ای که علاقه ای به آن ندارد یا خود را کاملاً با آن بیگانه حس می کند نمی تواند اطلاعات زیادی داشته باشد
بنابراین از سرزنش کردن خودم دست کشیدم و فکر کردم خوب ایرانی ها هم از ما آزربایجانی ها و مشکلاتمان خبر ندارند برای همین هم اخبار ما را پوشش نمی دهند ،چون برایشان مهم نیست . اگر مهم بود خبر تظاهرات برای دریاچه اورمیه یا تظاهرات ضد تروریستی 24 مهر در اورمیه را پوشش می دادند. همانطور که اخبار زلزله قره داغ را پوشش نداند. آنها حتی اخبار حوضه سیاسی مورد علاقه ترک ها را هم پوشش نمی دهند. مثلاً امیرلی یا موصل برایشان مهم نیست اما برای کوبانی یخه می درانند. یا خبر فوت دکتر هیئت برایشان ارزش یک سطر خبر را هم نداشت اما برای سیمین بهبهانی ساعت ها خبر تهیه کردند. پس طبیعی است که منه ترک آزربایجانی که آذری نیستم مرتضی پاشایی را نشناسم و آنهایی که آذری هستند او را بشناسند و حتی چندین پست برایش در فیس بوک بگذارند و ماتم بگیرند ! خوب من هم اولین کاری که کردم حذف این دوستان آذری از لیست دوستان فیس بوکی ام بود ! 
لطفا مرا راهنمایی کنید آیا این کار دیکتاتوری یا خیانت به آرمان انترناسیونالیسم چپ غولام شام غازان یا همان آ. ائلیار ایران گلوبال معروف به سیروس مددی نباشد ! اگر کار بدی کردم سریعاً به فرستادن درخواست دوستی برای این آذری های محترم اقدام بکنم تا متهم به پان ترکیست خائن و نوکر الهام علیف نشوم !