۱۳۹۳ مهر ۲, چهارشنبه

من هرگزاول مهر به مدرسه نرفته ام

تا همین چند سال قبل اورمیه شهر بزرگی نبود و همه اورمیه ای ها اطراف شهر یک باغ یا باغچه داشتند( اورمیه ای ها به باغ انگور باغ و به باغ سیب باغچه می گفتند) . مرداد ماه یعنی اوج گرما ی هوا پس از آنکه اورمیه ای ها چند روزی را در ساحل دریا سپری می کردند راهی باغ هایشان می شدند و تقریباً تا آخر مهر ماه در باغ ها بودند و پس از آنکه کاملاً محصولاتشان را جمع آوری می کردند به شهر بر می گشتند.

۱۳۹۳ شهریور ۲۷, پنجشنبه

رفراندم اسکاتلند و درسی که ایرانیان هرگز نخواهند آموخت

اسکاتلند یک سوم جزیزه انگلیس را تشکیل می دهد. سرزمینی که چند قرن پیش توسط انگلیسی ها اشغال شد. در قرون گذشته اتنیک هایی که در اسکاتلند زندگی می کردند زبان خود را از دست دادند و اکنون تقریباً همگی انگلیسی صحبت می کنند. گرچه زبانهای اسکاتلندی کاملا از بین نرفته اند. فردا یا شاید بهتر بگویم چند ساعت دیگر همه پرسی یا رفراندم جداشدن اسکاتلند از انگلیس برگزار خواهد شد و شاید شما وقتی این نوشته را می خوانید حتی نتیجه آن را هم از اخبار شنیده باشید. در هر صورت نتیجه هرچه باشد در سرنوشت ما تفاوت چندانی نخواهد گذاشت .

۱۳۹۳ شهریور ۱۹, چهارشنبه

مصاحبه با فعال ملی حرکت آذربایجان تایماز اورمولو درباره مسائل اخیر منطقه

اخیراً یکی از سایت های حرکت ملی آزربایجان جهت آشنایی با نظرات کارشناسان در مورد تحولات در منطقه و تاثیر آنها بر آزربایجان جنوبی و حرکت ملی آزربایجان مصاحبه ای با آقای تایماز اورمولو از فعالان قدیمی ؛ نویسنده و خبرنگارانجام داده است که عیناً درج می شود . وی از دهه 60 در حرکت ملی حضور داشته و بارها مورد بازجویی و بازداشت قرار گرفته است .