۱۳۹۲ آبان ۲۷, دوشنبه

عباس امیر انتظام به روایت نبوی

ابراهیم نبوی -وقتی در وزارت کشور کار می کردم، برای بررسی صلاحیت نهضت آزادی در انتخابات مجلس دوم از سوی آقای ناطق نوری مامور شدم. مهم ترین موضوع در این مورد دفاع بازرگان از جاسوسی به نام امیرانتظام بود. برای بررسی این موضوع پرونده امیرانتظام را از دادگاه انقلاب درخواست کردم و این پرونده را که شامل دو پوشه نسبتا ضخیم بود، صفحه به صفحه و کلمه به کلمه خواندم. تقریبا هفتاد درصد محتویات پرونده شامل اسناد و مدارک شخصی امیرانتظام در زمان دستگیری و در بازرسی خانه اش بود. هیچ چیز خاصی در این اسناد نبود.

عزیز نسین از زبان خودش :

پدرم در سیزده‌سالگی از یکی از روستاهای آناتولی به استانبول آمد. مادرم هم وقتی خیلی بچه بود از روستای دیگری در آناتولی به استانبول آمد. آن‌ها مجبور بودند سفر کنند تا یک‌دیگر را در استانبول ببینند و ازدواج کنند تا من بتوانم به دنیا بیایم. حق انتخابی نداشتم، به همین دلیل در زمانی بسیار نامناسب، در کثیف‌ترین روزهای جنگ جهانی اول، سال 1915؛ و در یک جای بسیار بد به نام جزیره‌ی هیبلی، متولد شدم.

۱۳۹۲ آبان ۲۵, شنبه

AKP این بار به جای ذغال سنگ اراضی تاریخی آزربایجان را در مقابل رای به کردها حبه می کند

در انتخابات گذشته ترکیه بارها شاهد توزیع ذغال سنگ ، مواد غذایی ، اشیاء منزل در مقابل رای برای AKP بوده ایم . به نظر می رسد این بار برای انتخابات شهرداری ها که در ماه فروردین در سال آینده انجام خواهد شد ، اراضی تاریخی آزربایجان جهت حراج انتخاب شده است . تائب اردوغان با شروع بازی خطرناکی که ریشه تاریخی دارد جهت بسط قدرت و امپراطوری خویش همچون سوداگری قهار به جان آزربایجان افتاده است .